تبلیغات و سحر و جادو سیاه – روش دستکاری برای نفوذ در ناخودآگاه

دسته‌بندی نشده | No comments

[ad_1]

مقاله: “مورفولوژیکی رویکرد به صورت ناخودآگاه مصرف کننده انگیزه پژوهش توسط Dirk Ziems, مجله, تبلیغات, تحقیق, ژوئن 2004

چکیده: تبلیغ و تشویق به استفاده از دانش گشتالت نظریه روانشناسی به منظور تحقیقات بیشتر راه های موثر تبلیغات محصولات و خدمات خود را. با استفاده از کمپین های تبلیغاتی است که تهیه کردن به ناخودآگاه فرآیندهای روان مصرف کنندگان خواهد بود بسیار با انگیزه برای خرید محصولات خاص.

در سطح نشان می دهد که تبلیغات و بازاریابی محققان در واقع تمرین “جادوی سیاه” به نظر می رسد ارتفاع صحنه سازی و خشکه مقدس پارانویا. در عین حال زمانی که یک بررسی تبلیغات مدرن, شیوه های بهره برداری از ناخودآگاه درایو و مقایسه است که به باستانی و مدرن انواع سحر و جادو سیاه و سپس چنین نتیجه گیری می شود غیر قابل اجتناب. اول, اجازه دهید ما بررسی روش های مدرن از “مورفولوژيک تحقیقات بازار” به عنوان توضیح داده شده در درک Ziems’ مقاله در مجله تبلیغات و تحقیقات ژوئن 2004.

Ziems’ مقاله توضیح می دهد که چگونه ظاهری رویکرد به تحقیقات بازار طول می کشد را به حساب تحولات بعد از گشتالت نظریه روانکاوی. تبلیغات است که طول می کشد را به حساب ناخودآگاه دیسک های شناسایی شده توسط فروید — خود-حفظ غریزه جنسی, غریزه غریزه — بسیار موثر خواهد بود. در حالی که مصرف کنندگان ممکن است آگاهانه تصمیم گیری بر اساس ملاحظات عملی اغلب بیشتر عمیق تر و ناخودآگاه انگیزه های دروغ در این. به عنوان Ziems می نویسد: ‘محصولات و برندها نه تنها در خدمت هدف کاربردی برای آنها که به نظر می رسد ساخته شده است. آنها تنظیم و مذاکره — معمولا ناخودآگاه — یک مطلب اساسی و اساسا بیشتر ایجاد انگیزه در زمینه…. به عنوان ذکر شده, نمونه, اتومبیل, خز و حوله کاغذی, نشان دادن محصولات همیشه ترکیب ابزار ارزش با ارزش نمادین. ابزار ارزش های اغلب استفاده می شود برای انطباق با اصول عقلانی از خرید و استفاده از در حالی که ارزش نمادین بیان عمیق تر روانی انگیزه. موفق محصولات و مارک های مدیریت به آدرس هر دو طرف و ارائه راه واسطهای بین آنها است.”

یک مرد خرید خز برای همسرش به عنوان مثال ممکن است انگیزه های ناخودآگاه خود را نشان دادن قدرت مرد به عنوان یک شکارچی-ارائه دهنده-رقم برای همسر خود. یک مرد یا زن خرید یک ماشین ممکن است با انگیزه های ناخودآگاه خیالبافانه توهمات پیرامون مفهوم آزادی است. نمادین جذب کیفیت حوله کاغذی و تبدیل آنها به یک جادویی نماد قادر به معکوس کردن مشکلات روزمره و آزار دهنده است. ویکتوریا راز موفقیت مذاکره ویکتوریا سرکوب جنسی در غرب بسیار جناس از آن نام راز ویکتوریا — به عبارت دیگر پنهان یا سرکوب تمایلات جنسی است که می تواند زیر لباس.

درست به گشتالت نظریه روانکاوی Ziems استدلال می کند که بیشتر کمپین های بازاریابی موفق باید تمرکز بر روی یکی از خاص “گشتالت” (به طور کلی زیبایی تاثیر): “بدون شک استراتژی های بازاریابی باید خود را محدود به یک کلید پیام (مفهوم تک فکر گزاره). در نتیجه آنها باید انتقال یکی از هسته احساس,’ I. e., ‘ارزش عاطفی’ …”

در هر Ziems آمده است که یک دانش دقیق از ناخودآگاه فرآیندهای کلیدی برای بازاریابی موفق: “دانش در مورد روانی تصاویر و روانی اساسی ساختارهای گسترش افق انگیزشی تحقیقات بازار فوق العاده و بازاریابان را قادر می سازد برای ایجاد بهتر و بیشتر مناسب تبلیغات هدفمند.”

بزرگترین سیستم تشریفاتی سحر و جادو در غرب ساخته شده بود در اوایل قرن 20 توسط انتشارات راز آیین های کیمیایی منظور از فجر طلایی. در معرفی این سیستم آن است اظهار داشت: “سپیده دم طلایی است ‘سیستم’ از کشف dialoguing و حتی مذاکره با ناخودآگاه جمعی است و نه یک فلسفه و یا حتی یک فرقه است.”[1] این شکل از “dialoguing” با آغاز نیز بیدار مجتمع از “شخصی ناخودآگاه” را به عنوان به خوبی به عنوان لینک در آغاز با کهن الگوهای “ناخودآگاه جمعی است.” به عنوان W. E. ساقی از جامعه از نور درونی به خوبی درک کرد: “سحر و جادو با ریشه های آن در گذشته بسیار قدیم نیست فقط این صحبت می کند به ناخودآگاه ذهن انسان از طریق کهنه تصاویری از آن نمادها و آداب و رسوم و در نتیجه تولید آن ‘تغییرات در آگاهی” است که شعبده باز به دنبال.”[2]

شعبده باز استفاده می شود این مراسم نماد و مراسم به بیدار محتویات ذهن ناخودآگاه در جهت است که تیره تر مناطق و روان می تواند reintegrated و در نتیجه تبدیل آغاز و او را قادر به فراتر از نفس است. این تلاش قابل ستایش prefigures و نحوهی روانکاوی. تبلیغات مدرن, اما, تلاش برای بهره برداری از کارکرد ناخودآگاه ذهن خودخواه و مقاصد خودخواهانه — به سود با بهره برداری از مرد پنهان روان در راه او کمی درک می کند و یا مظنون است. یکی تنها می تواند به نتیجه گیری از این رو است که تبلیغات و تجارت هستند ننگین قالب سیاه و سفید سحر و جادو است که هدف آمریکایی ها برای بیش از یک قرن در حال حاضر.

توسط Corey فتیله

——————————————————————————–

[1] اسرائیل Regardie. سپیده دم طلایی: یک دوره کامل در عملی تشریفاتی سحر و جادو. (St. Paul, MN: Llewellyn, 1994, pps. هجدهم).

[2] W. E. ساقی. سحر و جادو و شعبده باز. (لندن: Aquarian Press, 1991, pps. 21-22).

[ad_2]

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>