همه چیز در مورد راه اندازی رستوران

دسته‌بندی نشده | No comments

رستوران ساز از ابتدای شکل‌گیری ایده برای سرمایه‌گذاری و راه اندازی رستوران تا زمان به ثمر نشتن پروژه، در کنار شما می‌ماند.

 

روش‌های سورپرایز مشتریان

مشتریان همیشه به رستوران‌هایی می‌روند که از نظر خدمات‌رسانی با تکنولوژی روز دنیا پیش برود. از سوی دیگر روش‌های غیرمنتظره‌ای برای پذیرایی از آن‌ها می‌تواند به موفقیت رستوران کمک کند. برگزاری جشنواره و ارائه‌ی هدیه و جایزه یکی از راه‌های سورپرایز کردن مشتریان است. تیم راه‌اندازی رستوران باید در مورد جدیدترین روش‌های تبلیغات به شما مشاوره‌های لازم را بدهد.

تهیه تجهیزات لوکس برای رستوران

یکی از تکنیک‌های جذب مشتری و موفقیت رستوران، تهیه‌ی تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته برای رستوران است. هر چقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری کنید، قطعاً در نتیجه‌ی نهایی و افزایش درآمد رستوران تاثیرگذار است. تیم راه‌اندازی رستوران در این زمینه می‌تواند مشاوره‌های زیادی را به شما ارائه دهد.

این تیم با بررسی مدرن‌ترین رستوران‌های دنیا، قطعاً از تجهیزات و امکانات آن‌ها اطلاعات به روز دارد. از جمله‌ی تجهیزات مورد نیاز برای رستوران‌داری می‌توان به وسایل پخت و پز، ظروف غذاخوری، میز و صندلی، دستگاه‌های برودتی، سیستم صوتی، سیستم گرمایشی و …. اشاره کرد.

برای مثال رستوران در فصل گرم و سرد سال به انرژی گرمایی و برودتی نیاز دارد. سیستم صوتی نیز برای پخش موسقی در فضای سالن غذاخوری رستوران ضرورت دارد و به آن بهای بیشتری می‌دهد.

طراحی رستوران با امکانات مدرن

علاوه بر داشتن تجهیزات و دستگاه‌های مهم برای راه اندازی رستوران، طراحی ساختمان هم نقش زیادی در موفقیت آن دارد. وقتی سالن غذاخوری رستوران کوچک با صندلی‌های محدود باشد، مطمئناً باید به تعداد مشتریان کمتری سرویس‌دهی شود. رعایت تناسب بین آشپزخانه و محیط پخت و پز با سالن غذاخوری اهمیت زیادی دارد.

یک سالن غذاخوری بزرگ با آشپزخانه‌ی کوچک باعث می‌شود تا پرسنل نتوانند به همه‌ی مشتریان در اسرع وقت پاسخ دهند. تیم طراحی و راه‌اندازی رستوران با در نظر گرفتن تمامی این المان‌ها به شما کمک می‌کند تا طرح خود را به شکل استاندارد اجرا کند.

در طراحی رستوران در نظر گرفتن فضای باز برای گذاشتن میز و صندلی در فصل تابستان، می‌تواند امتیاز بیشتری را برای رستوران به همراه داشته باشد. همچنین پارکینگ هم گزینه‌ی دیگری است که وجود آن برای رستوران اهمیت و البته ضرورت دارد. یک رستوران بدون پارکینگ نمی‌تواند مشتریان زیادی داشته باشد.

ظرفیت پارکینگ هم با توجه به متراژ و تعداد مشتریان رستوران مشخص می‌شود. برای یک سالن غذاخوری که توان سرویس‌دهی به بیش از ۲۰۰ مشتری در یک وعده را دارد، داشتن پارکینگی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ خودرو ضرورت دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

برای اینکه رستوران نمای داخلی لوکس داشته باشد، طراحی و فضاسازی آن اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل تهیه‌ی لوازم و وسایل دکور از جمله لوستر، فرش، مبل، کاغذ دیواری، آینه‌کاری و سایر وسایل تزئینی تاثیر زیادی در زیبایی سالن غذاخوری دارد. به همین منظور بهتر است چیدمان وسایل را با توجه به علم دکوراتیو داخلی انجام دهید.

رنگ یکی از اِلمان‌های مهم برای زیباسازی رستوران است که باید با توجه به اصول گرافیک انجام شود. تکنیک‌های علمی در طراحی داخلی به شما کمک می‌کند تا رستوران خود را حرفه‌ای، مجهز و لوکس بسازید. در این زمینه تیم راه‌اندازی رستوران با داشتن تجربه‌ی کافی می‌تواند به شما کمک کند. فراموش نکنید که خلاقیت در طراحی رستوران مدرن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نورپردازی یکی از روش‌های نوین برای زیباسازی فضای داخلی یک رستوران است. تیم راه‌اندازی رستوران قطعاً با جدیدترین روش‌های نورپردازی و استفاده از نورهای مخفی آشنایی کافی دارد. این روش در لوکس نشان دادن رستوران مؤثر است.

تبلیغات برای رستوران

موفقیت رستوران به میزان توان مدیر در برندسازی بستگی دارد. وقتی یک رستوران لوکس با امکانات رفاهی مدرن راه‌اندازی می‌شود، باید به مشتریان زیادی معرفی شود. توانایی برندسازی در فضای مجازی و فضای واقعی از عهده‌ی هر کسی ساخته نیست. وقتی راه اندازی رستوران خود را به یک تیم متخصص می‌سپارید آن‌ها با استراتژی‌های نوین بازاریابی می‌توانند نام رستوران شما را بر سر زبان‌ها بیندازند.

فضای مجازی پتانسیل مهمی برای تبلیغات و برندسازی است. تیم راه اندازی رستوران می‌تواند با روش‌هایی از جمله طراحی وب‌سایت، راه‌اندازی صفحه در شبکه‌های اجتماعی (لینکدین و اینستاگرامم) به شما کمک کند تا در مدت کوتاهی برای رستوران خود تبلیغات کنید.

فراموش نکنید که تبلیغات باید از زمان جرقه خوردن مراحل اولیه‌ی راه‌اندازی شروع شود. در واقع وقتی قرار است برای رستوران فعالیت کنید، از همان ماه‌های اول کار باید مشتریان را جذب کنید.

نحوه‌ی خدمات رسانی و سرویس‌دهی به مشتریان هم می‌تواند به عنوان یک اِلمان مهم، آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کند. بخشی از استراتژی تبلیغات از طریق مشتریان سابق انجام می‌شود. وقتی آن‌ها از نحوه‌ی خدمات رسانی شما رضایت داشته باشند و کیفیت غذاها و نوشیدنی‌ها توجه آن‌ها را جلب کند، حتماً در مورد رستوران شما برای نزدیک و آشنایان خود صحبت می‌کنند.

توجه به نمای بیرونی رستوران

بسیاری از رهگذران و توریست‌ها هیچ شناختی نسبت به یک رستوران ندارند. بلکه براساس زیبایی و نمای لوکس رستوران مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. وقتی رستوران شما از نظر ظاهری دارای نمای لوکس و زیبا باشد، می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. تصور کنید رستوران خود را در نزدیکی یک مکان توریستی مثل ساحل راه‌اندازی کرده‌اید. در چنین شرایطی اغلب کسانی که در این مکان رفت و آمد دارند، شناختی نسبت به رستوران شما ندارند. پس با توجه به لوکس بودن نمای بیرونی رستوران، آن را انتخاب می‌کنند.

نمای بیرونی رستوران با تکنیک‌های معماری انجام می‌شود. اگر رستوران ایرانی است، با استفاده از سمبل‌های ایرانی مثل (سردیس شیر) می‌توانید نمای ورودی آن را زیباتر کنید. در واقع نوع رستوران و سبک غذاها می‌تواند در طراحی نمای بیرونی ساختمان به شما کمک کند. در این صورت رهگذرانی که تا به حال نامی از رستوران را نشینده‌اند، با توجه به سبک نمای بیرونی، نوع رستوران را تشخیص می‌دهند.

سخن پایانی

راه‌اندازی رستوران می‌تواند به یک کسب و کار موفق تبدیل شود. البته به شرط اینکه اصول راه‌اندازی برای آن رعایت شود. ما در رستوران ساز با تعیین بهترین موقعیت جغرافیایی، تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌ی مورد نیازی، توجه به المان‌های زیبایی رستوران، تأمین تجهیزات و امکانات، استخدام پرسنل آموزش دیده و … به شما کمک می‌کنیم تا مشتریان بیشتری جذب کنید. تبلیغات برای افزایش درآمد اهمیت زیادی دارد. ما با شناخت جدیدترین تکنیک‌های تبلیغات، سرمایه‌ی شما را به سود تبدیل خواهیم کرد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>